Nu var det i och för sig jävligt länge sedan…

Lämna en kommentar

31 januari, 2015 av husvagnspack

…mina fredagsnätter kantades av blod, droger och spyor, men det är tydligen inte för sent än.
Gick och la mig jävligt rock n’ roll för typ två timmar sedan, efter att ha städat badrummet för att det såg ut som någon slags brottsplats eftersom Stora skulle dra ut nån slags tand. Blev jordens blodbad, för i den här familjen gör ju ingen nånsin nånting med måtta. Sov en timme, blev väckt av ett barn med feberfrossa som skulle sova i min säng. Höll precis på att somna om när jag rycktes ur dvalan med orden:
”MAMMA! JAG MÅSTE… HULKSPOTTFRÄS!!!”
Men vad i helvete?!
Kräks över hela sovrumsgolvet,  samt mitt överkast (endast kemtvätt. Off Course.).
Upp, torka kräks, hämta hink, gurgla klorin.
Ladda tvättmaskin. Endast kemtvätt my ass, kan en säga.
Tillbaka till sovrummet.
Hinner säga ”jag ställer hinken här”, precis innan nån kräks igen.
Åt andra hållet.
Fångar halva spyan i hinken, och upprepar sedan torka kräks, hämtar vatten, gurglar klorin.
Tillbaka till sovrummet. Torkar golv, placerar hink med klara instruktioner, baddar panna, gissar på en febertemp  på cirka 39-40 grader.
Även har barnet kräkts sönder varenda blodkärl kring ögonen och ser således misshandlad ut, eftersom ingen i den här familjen gör nånting med måtta.
Hur som helst, för två veckor sedan kaskadspydde Lilla. Jag klarade mig.
Nu spydde stora.
Hur höga är oddsen att jag klarar mig den här gången också, tror ni?
Inte så jävla bra odds, va?
Nä just.
Hörsdåhej!

image

Lämna en kommentar