Skickar Stora…

Lämna en kommentar

21 december, 2014 av husvagnspack

..med J till Sundsvall för att han ska ta tåget till pappan över jul.
Jag gillar det INTE.
Att han ska fira jul med pappan gör mig inget.
Men.
Två minuter efter att dom gått ut genom dörren läser jag tidningen.
Om alla trafikolyckor.
Om halkan på vägarna.
Om dom som inte kommer hem till jul.
Och då får jag ångest.
Jag gillar inte att dom är ute och far utan mig.
Jag har som bekant ett visst kontrollbehov.
Och jag vet att det är en och annan idiot som är ute och kör.
Och jag gillar inte idioter. Allra helst inte dom som sitter bakom ratten i sina flashiga SUV:ar och tror att dom är odödliga på väg till fjällen över jul.
Jag har tillbringat jävligt mycket tid i jultrafik, skjutsande barn hit och dit dom senaste åren och varje år är det en nära-döden-upplevelse.
Kör försiktigt, era jävla muppmongos.
Det är bättre att komma sent än att inte komma alls.

image

Lämna en kommentar